Nyhedsarkiv / Nyt fra formanden

Nyt fra formanden

Nyhedsbrev 8, november 2012

Kære alle!

Først en glædelig nyhed på det sportslige plan: H1 ligger, efter 6. spillerunde, nr. 1 i 2. division! Flot af holdet, som ellers døjer med en smule kvantitativt udfordret spillertrup... Du kan se de øvrige holds resultater på volleyball.dk. Også i ungdomsafdelingen er der ekstraordinært positive historier at berette om - vi afholdt i slutningen af oktober et yderst velbesøgt og rost skolestævne, hvor 283 elever fra fem forskellige skoler i lokalområdet med stor succes prøvede kræfter med kidsvolley.

Vi har i bestyrelsen besluttet at ændre en smule på juleafslutningens format i år for at kunne få så mange som muligt med til en hyggelig dag. Derfor inviterer vi alle, ung som gammel, spiller som forælder, til glögg, æbleskiver og diverse andet julehygge søndag d. 9. december i Bavnehøjhallen, hvor både H1, D1 og H2 skal spille kamp. Det er altså både en mulighed for at få snakket lidt med dine klubkammerater, spise gratis julegodter OG se kvalitetsvolley. What's not to like? Der kommer selvfølgelig nærmere info senere, men sæt allerede nu kryds i kalenderen!

Vi har også bestemt os for, at seniorholdene har fortjent nyt spilletøj til næste sæson. Hvis du vil have indflydelse på hvordan det skal se ud, så hav argumentationen om shortslængden klar og meld dig til trøjeudvalget (bare rolig, det er ikke bindende eller noget - det lyder bare mere organiseret med et udvalg).

Jeg har lagt mærke til, at der af og til er lidt stress ved sekretærbordet når en kamp er færdig - hvad skal der ske med kampresultatet?!? Det skal, meget simpelt, tastes ind på mobil.volleyball.dkumiddelbart efter kampens afslutning og kan enten gøres fra en smartphone eller en almindelig computer når man engang er kommet hjem. I skal selvfølgelig også stadig huske at sende kampskemaer ind (konvolutter, frimærker, adresselabels ligger i kufferten). Men husk, at det som udgangspunkt er sekretærens opgave at indberette resultatet! Hvis du er en af dem, der også stresser inden kampstart, fordi du ikke er en haj til det dér store skema, ligger der en sekretærmanual i kufferten, som du kan konsultere inden det går helt galt.

Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på, at der er blevet ryddet op i kasserne i Bavnehøjhallen, således at de gode, nye bolde ligger i de to kasser nærmest cafeteriet, efterfulgt af en kasse med praktiske ting såsom kuffert og pointtavler, hvorefter der følger tre kasser med gamle bolde og minder. Så I må meget gerne lige kaste et ekstra blik på bolden og vurdere om den er ny (altså kun blå og gul) eller gammel (altså blå, gul og hvid) for derefter at lægge den i den rette kasse - på den måde kan vi holde ordeni det hele :)

God weekend,

Johanne 

Opstartsnyhedsbrev, august 2012

Kære alle!

Lige som tæerne havde vænnet sig til følelsen af regnvådt, koldt sand mellem sig var det ovre igen og nu er det atter blevet tid til at genopleve følelsen af harpiksklistrede sko og svedige knæbeskyttere. Indendørssæsonen 2012/2013 står nemlig for døren! I den forbindelse får I her en lang række mere eller mindre brugbar info om den kommende sæson:

Dame 2-, Herre 2- og Kids-spillere kan se frem til uge 36 (den første uge i september), hvor deres træning starter op. Øvrige spillere behøver ikke vente helt så længe, da deres hold allerede er gået i gang. Du kan, som altid, få overblikket over trænere, træningstider og -steder på hjemmesiden,www.enghavevk.dk.

Kampprogrammet, som bliver udarbejdet af DVBF, burde være lige på trapperne, og I skal selvfølgelig nok modtage en mail med de Volleyhellige Dage, så snart jeg ved mere. Indtil da kan I jo selv holde jer opdaterede på siden med det mundrette navn http://www.volleyball.dk/sw25801.asp - det er nemlig dér, I kan tjekke kampdatoer, stillinger osv. gennem hele sæsonen. Derudover kan I også bruge tiden på at forny (for nye spillere oprette) jeres licens. Dette skal naturligvis være inden sæsonens første kamp, og det  gøres på http://licens.volleyball.dk/.

Selvom du ikke har fået et kampprogram endnu, kan du sætte det første kryds i kalenderen d. 7.-8. september. Her er der nemlig HVK-cup, som vi selvfølgelig skal have sendt et par hold afsted til. 

Da vi selv skal stille dommere til en række kampe og der pt. kun er fire personer i klubben, som kan varetage den tjans, har vi besluttet os for at afholde et dommerkursus. Kurset er obligatorisk for alle seniorspillere og afholdes selvfølgelig en træningsaften, så I ikke behøver sætte en ekstra dag af til at stå med en fløjte i munden og vifte med armene. Glæd dig derfor til torsdag d. 27. september – det skal nok blive godt! I får naturligvis mere info herom senere.

Alle hold skal som bekendt have en kontaktperson, som skal have styr på holdet og være frisk på at modtage en mail fra undertegnede i ny og næ. Kontaktpersonen aftales internt på holdet, så hvis du synes, det lyder som en tjans for dig, så meld dig til den førstkommende træning og smid efterfølgende en mail i min retning.

Vi har fået lov til at sætte en opslagstavle op i Bavnehøjhallen, hvorpå man både vil kunne se kampe, tjanser, nyheder og andet godt for den aktuelle måned. HUSK derfor at kaste et blik på tavlen når du alligevel befinder dig i nærheden af boldkasserne i hallen.

Til slut vil jeg bare sige velkommen tilbage og pøj pøj med træningen, kampene, tjanserne og alt det andet!

Johanne 

Nyhedsbrev 6, juni 2012

Kære alle!

Selvom vejrguderne ikke umiddelbart gør en kæmpe indsats for at tydeliggøre det, er det ingen hemmelighed, at sidste kamp for efterhånden lang tid siden er spillet færdig, og at sandet så småt er begyndt at kalde på os. Derfor er der også mange, der har valgt at skifte den indendørs træning ud med den udendørs af slagsen pr. 1. maj, hvilket resulterer i, at vi i maj kun har den tidlige torsdagstræningstid (19-20.45) i Bavnehøjhallen. Her vil teen, mix og D1&2 træne.

Apropos sand ligger der, som det nok er de fleste bekendt, en ganske udmærket beachvolleybane lige bag hallen, og den er vi så priviligerede at have fri adgang til alle hverdage i maj og juni fra 18-22. De faste træningstider er blevet fordelt således:

Kids: onsdage, 18-19.30

Teen: tirsdage, 18-19.30

D1: mandage, 18-19.30

D2: tirsdage, 19.30-21

Mix: torsdage, 18-19.30

Den vakse læser vil se, at dette efterlader et par ledige træningstider, som selvfølgelig skal udnyttes efter bedste evne. Hvis man er et par stykker, som har lyst til at spille, kan man gå ind via www.conventus.dk og booke banen (under menupunktet booking), hvis andre ikke er kommet én i forkøbet. På den måde får vi mest ud af sommeren...

Og al den træning kan forhåbentlig få os i form til Enghaves helt eget beachstævne lørdag d. 3. juni, hvor vi igen i år vil have både senior- og ungdomsrækker (sidstnævnte er en afdeling af DM). Stævnet er et af sommerens første, så meld dig til og få en god start, inden touren for alvor sætter i gang. Mere info følger naturligvis senere - men reserver dagen allerede nu (jeg ved hvor glade I er for at grave huller...)!

Et andet arrangement under opsejling er den årlige afslutningsfest. Pt. er arrangørerne stadig ved at samles, så hvis du har lyst til at være med, er det bare om at komme til tasterne - og vent i spænding på nærmere info.

Husk også at meld dig til Pinseturen, som i år fejrer 24-års-jubilæum. Det foregår, ja, i pinsen, og ja, på Lyngborgen (same procedure as last year).

I må nyde regnvejret og sandet og så videre til vi ses igen,

Johanne 

Nyhedsbrev 5, marts 2012

Kære alle!
Så er det langt om længe blevet tid til årets første nyhedsbrev, og derfor kommer vi også vidt omkring...

Først: Jeg har vedhæftet referatet fra GF som lovet, og der kan du læse om de tiltag og ideer, som blev vendt. Formandens beretning og handleplanen fra Projekt Frivillig er sat ind i referatet, men pga. problemer med scanneren er det underskrevne regnskab ikke vedlagt. Det vil dog blive lagt på Conventus senere, så nysgerrige sjæle kan se, hvad deres kontingent bliver brugt til.

Tre hold har været i aktion i weekenden; D1, D2 og H1. De to sidstnævnte fik tre point ud af kampene, mens D1 ikke fik helt så meget ud af anstrengelserne (det blev dog til et enkelt sæt!). Som jeg har gjort før, vil jeg gerne sende en lille opfordring ud til alle jer skrivelystne ungersvende og -sveninder om at skrive et kort kampreferat efter jeres kampe, og så lægge dem på vores Facebook-side (http://www.facebook.com/pages/Enghave-Volleyball-Klub/156087921113326), så alle kan følge med i det hele.

Med foråret følger pr. tradition en masse dejlige arrangementer, men sådan nogle kræver som regel, at der også er nogle til at arrangere dem... Derfor er det nu du skal slå til, hvis du godt kunne tænke dig en sæsonafslutningsfest og et beachstævne. Disse vil, som noget lidt nyt, nemlig ikke blive planlagt, men blot initieret af bestyrelsen, og derefter stablet på benene af de mange planlægningshungrende medlemmer. Hermed er første skridt taget. Og I skal ikke tøve med at henvende jer i frygt af, at I kommer til at stå med det hele alene - der er nemlig allerede et par stykker der har meldt sig på banen, både til fest og stævne. 

Til slut den sædvanlige besked om, at vi meget, meget gerne vil gøre klubben så god for jer som muligt, men at det altså kan være lidt svært at være opdateret på det hele altid. Derfor: tag kontakt, hvis du har nyheder, spørgsmål, ideer, kommentarer, en ny, flot frisure eller andet relevant!

I må have en dejlig søndag,

Johanne

En hilsen fra den ny bestyrelse

Kære alle!

Som det forhåbentlig og formentlig ikke er gået nogens næser forbi (selvom fremmødet godt kunne tyde på det), blev der til aften afholdt generalforsamling i Enghave VK. Det var et positivt og fremadsynet møde, som på mange måder forsøgte at finde mulige løsninger på mange af de udfordringer, vi står overfor - det kan du læse meget mere om i referatet, som bliver sendt ud i starten af næste uge (cliffhanger).

Som det fremgik af dagsordenen, var der fire poster på valg; Michael (bestyrelsesmedlem), Lena (suppleant), Bettina (kasserer) og undertegnede (formand). For Michael og jeg blev det til genvalg, mens Lena og Bettina ikke genopstillede - de to suppleantposter bliver således for det næste år varetaget af Preben og Anette (begge mix). Det blev også til et hurtigt konstituerende møde blandt de nye bestyrelsesmedlemmer, og det er med stor glæde, at jeg kan præsentere den nye, ikke-så-ændrede bestyrelse: Johanne (D1, formand), Bosse (H2, sekretær), Curtis (H2), Michael (mix), Winnie (mix), Anette og Preben (NY kasserer).

Slutteligt vil jeg gerne takke både Lena og Bettina for en mangeårig og beundringsværdig indsats på det frivillige område i klubben, og byde velkommen til de to "nye" i håb og tro om, at vi kan få gjort et godt stykke arbejde!

Det var alt for nu,

Johanne

Nyhedsbrev 4, december 2011

Kære alle!

Så er det i morgen, årets julefrokost løber af stablen, og med 40 tilmeldte samt mad, drikke og alt det andet på plads, kan I godt glæde jer! Festen starter, som tidligere annonceret, kl. 19.00 - og hvorfor ikke udnytte, at der fra kl. 13.30 og helt frem til dette tidspunkt er god volley på programmet? Både H1, D1 og H2, som alle (måske lige bortset fra D1) ligger godt til i rækkerne, skal nemlig spille i Bavnehøjhallen før julefrokosten. Så mød op og hep på din klub, inden vi i samlet flok begiver os over mod Otto Mønsteds Kollegium!

Nu vi er ved de sociale arrangementer, får I lige en mere: Torsdag d. 22/12, som er årets sidste træningsdag, afholdes den traditionelle juleafslutning med spil på tværs af holdene, glögg og æbleskiver. Fra 19-20.45 vil der være en mini-turnering, hvor vi blander holdene, mens de lidt mere seriøse hold selvfølgelig også kan benytte deres sene træningstid.

Jeg håber på at se en masse af jer,

Kh Johanne

Nyhedsbrev 3, oktober 2011

Kære alle!

Her i weekenden har tre af klubbens seniorhold været i aktion. For Dame 1 blev det lørdag til sæsonens første point - det var dog ikke en sejr over Fortuna Odenses Wildcard-hold der lå bag den glædelige nyhed, men blot den nye regel om, at to vundne sæt giver et enkelt point. EVK tabte nemlig kampen 3-2. Samme regelændring gav søndag Dame 2 et enkelt point med hjem fra Frederiksberg. En noget amputeret udgave af Herre 1 kunne desværre ikke stille noget op mod Hvidovre, som vandt 3-0 over Enghaves herrer.

Som det forhåbentlig ikke er gået forbi nogen næser, er vi i øjeblikket med i DVBF's "Projekt Frivillig", hvor forbundet stiller en konsulent til rådighed for at inspirere os til, hvordan vi kan gøre frivilligeforholdene endnu bedre. Første møde er allerede afholdt, og det andet møde i rækken er planlagt til d. 23/11-11. Selvom du ikke var med til første møde, er der stadig rig mulighed for præge Enghaves fremtid som en klub drevet af frivillige kræfter. Hvis du har ideer eller inputs er du mere end velkommen til at deltage i mødet, eller bare nævne det for en fra bestyrelsen!

Et af de steder du let kan påvirke klubbens aktiviteter er ved at skrive (bredt begreb, ja, men vi er meget fleksible og ikke spor krævende). Fx vil jeg opfordre til, at én fra holdet efter endt kamp skriver et minireferat - det behøver ikke være mere end fem linjer, som så kan sendes til undertegnede og lægges på Facebook. Som jeg også har skrevet før, vil vi meget gerne opdatere hjemmesiden og medlemmerne, men det er altså ikke alt, vi kan vide. Hvis du har noget på hjerte, som på nogen måde er relevant for klubbens øvrige medlemmer, skal du bare skrive! Vi bliver så glade :) Det er selvfølgelig også tilladt selv at skrive en fællesmail fra Conventus, hvis du tør dét...

Sidst, men ikke mindst, vil jeg minde jer om, at der på Conventus og vores hjemmeside (www.enghavevk.dk) figurerer en ganske glimrende kalender, som hurtigt kan give et overblik over kampe og andre aktiviteter. Den vil fx huske jer på, at der er julefrokost lørdag d. 3. december. Derudover er alle kampene skrevet ind, så det er let at finde ud af, hvornår man skal ud i Bavnehøjhallen og heppe på sine yndlingshold.

Det var vist alt for nu - I må have en dejlig søndag aften!

Johanne

Sæsonstart 2011/2012

Kære alle!

Så er sommeren desværre snart ovre, og det er på tide at vi trækker i knæbeskytterne og kaster os ned på de harpiksklistrede gulve igen.

Vi har fået tildelt mere haltid denne sæson (fedt!), og det betyder nye træningstider for enkelte af holdene. I kan få det fulde overblik, eller bare se jeres egne tider, på www.enghavevk.dk, hvor I også kan se hvornår de forskellige haller åbner, hvem der træner de forskellige hold osv. 

Derudover vil jeg minde jer om, at turneringsplanen for divisionerne og HDS er klar, og I kan gå ind på www.infosport.dk og finde ud af, hvilke dage der skal holdes hellige i år.

Det var vist det for nu - vi ses i hallen!

Johanne 

Nyhedsbrev 2, april 2011

Kære alle!
Når nu sæsonen og den sidste træning er vel overstået, er det kun passende at smide en ordentlig spandfuld invitationer i hovedet på jer - vi kan jo ikke have, at I går rundt og savner hinanden alt for meget...

Lørdag d. 7. maj er der afslutningsfest. Denne vil foregå i lokalet på Otto Busses Vej og blive arrangeret af H2, som snart vil sende en endegyldig invitation ud - HUSK at reservere dagen!
Det bliver også festligt, når den årlige Pinsetur løber af stablen. Dette er, surprise surprise, i pinsen (10.-13. juni), og udendørs volley, bålhygge og natløb er bare få af de ting, tiden kan bruges på på Lyngborgen. (Invitationen er allerede sendt ud, så bare meld jer til!)

Enghave har arrangeret en klubweekend for alle aktive medlemmer, hvor der både vil være træning, sociale arrangementer og diskussion om klubbens fremtid på programmet. Sæt et stort, fedt kryds henover den første weekend i september - det er nemlig dér, det sker - mere info senere :)

Derudover vil vi gerne opfordre alle medlemmer, aktive som passive, unge som de lidt ældre, til at melde sig til et trænerkursus, afholdt af DVBF, d. 17.-18. september. Der vil være kurser til nye og øvede trænere, med henblik på både senior- og ungdomstræning. Det er selvfølgelig på klubbens regning, så meld gladeligt tilbage.

Sidst men ikke mindst vil jeg gøre lidt reklame for vores beachstævne. Det er stadig i planlægningsfasen, men intentionen er, at det bliver afholdt d. 4. juni, og at der skal være både senior- og ungdomsrækker. Vi har stadig plads til et par praktiske grise (en del, faktisk - grise kan man jo aldrig få nok af...), så du må meget gerne lige overveje en ekstra gang, om det dér med at stå tidligt op og grave et par huller ikke lige er noget for dig! Det er faktisk hyggeligt.

Det var vist det for nu. I må have det rigtig dejligt, og så ses vi jo d. 7/5, 4/6, 10/6, rundt omkring på strandene og hvad det ellers kan blive til!

 KH Johanne 

Nyhedsbrev 1, marts 2011

Kære EVK'er!

I tirsdags fandt det konstituerende møde i Enghaves nye bestyrelse sted. Lars "Bosse" Steffensen er ny sekretær, mens undertegnede er ny formand.

Det vil fremgå af hjemmesiden - www.enghavevk.dk - hvem der er ansvarlig for hvilke poster. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, kan du på den måde lettere finde ud af, hvem der skal kontaktes.

Selvom vi gerne ville vide alt, er dette desværre ikke tilfældet. Hvis du ligger inde med noget info, som du på den ene eller anden måde finder relevant at få på hjemmesiden, så skriv endelig! Det gør det alt andet lige væsentligt lettere at opdate jævnligt, hvis der er noget at opdatere med :)

Til sidst: Husk at sætte et kryds i kalenderen lørdag d. 7/5, hvor vi holder afslutningsfest, og fejrer, at vejret er blevet godt nok til at man kan spille volley udendørs. Men mere om Enghaves årlige beachstævne senere...

God søndag,

hilsen Johanne

Enghave VK